Przywództwo i deklaracje firmy w świecie COVID-19 – Czyli świat mówi SPRAWDZAM

with Brak komentarzy
lider strategia

Do tej pory Liderzy, tworząc strategie biznesowe swoich przedsiębiorstw a w szczególności opisując kontekst organizacji i deklaracje programowe – mogli blefować do woli. Mogli opisywać swoje organizacje zgodnie z przyjętymi najlepszymi praktykami, cytując gotowe zwroty zaczerpnięte od innych. Wierząc, że to wystarczy.

Misja i cel istnienia, Wartości, Wizja – określały to jak chcemy być postrzegani przez Klientów, Pracowników, Partnerów Biznesowych.

Określona przewaga konkurencyjna – deklaracja potrzeb klienta, które zamierzamy zaspakajać lepiej niż konkurenci;

I wreszcie, opisywana kultura organizacyjnaCSR

Jednak w dniu w którym w nasze życie wtargnął koronawirus – świat mówi SPRAWDZAM.


Drogi Liderze, Drogi Przywódco!

Czy wiesz czego teraz potrzebują Twoi pracownicy? Twoi Kontrahenci, Partnerzy… Świat?

W jaki sposób kierujesz i inspirujesz pracowników podczas globalnej pandemii, która wszędzie wywołuje niepokój i niepewność?

To najbardziej niezwykły i nieprzewidywalny kryzys, którego większość z nas doświadczyła.

Świat jest opanowany przez chaos związany z koronawirusem i chaos rynkowy a  problemy emocjonalne rozprzestrzeniają się jeszcze szybciej niż wirus.


 W takim czasie, zastanówmy się czego chcą pracownicy od swoich liderów?

Jedno jest jasne –pracownicy oczekują aby wskazać im kierunek i drogę, którą mają podążać oraz, chcą wiedzieć, że w istotny sposób mogą się przyczynić do realizacji celów organizacji.

W jaki sposób sprawdzić czy jesteśmy dobrze przygotowani?

Zadajmy sobie następujące pytania:

  1. Czy mamy jasny plan działania?

Bieżące analizy Instytutu Gallupa pokazują, że tylko 39% amerykańskich pracowników zdecydowanie zgadza się, że ich pracodawca przedstawił jasny plan działania w odpowiedzi na COVID-19.

  1. Czy pracownicy czują się dobrze przygotowani do wykonywania swojej pracy?

Analizy Gallupa wykazały, że w czasach dużego stresu menedżerowie muszą wrócić do podstaw wyjaśniania oczekiwań, przeglądu potrzeb w zakresie materiałów i sprzętu oraz dostosowania ról, aby ludzie mogli wykorzystać swoje mocne strony w nowy sposób. Ponadto każdy pracownik musi zobaczyć, jak pasuje do szerszego obrazu organizacji – jej misji i celu.

  1. Jak odbywa się komunikacja w organizacji?

Przełożony lub kierownik jest głównym kanałem komunikacji dla pracowników. Kluczowym czynnikiem obniżającym lęk pracowników oraz wzrost zaufania do kierownictwa jest to, czy każdy pracownik wierzy i doświadcza tego, że organizacja szuka rozwiązań najlepszych dla całej organizacji.

Nikt nie jest wstanie przewidzieć jak długo efekty pandemii będą w nas i w gospodarce. Nikt z nas nie szkolił się jak przygotować siebie i innych na kryzys zarówno gospodarczy jak i emocjonalny.

Dlatego dodam jeszcze jeden punkt do analizy przeprowadzonej przez Instytut Gallupa.

Liderze, Przywódco – Co jeśli ludzie szukają u Ciebie spokoju i pewności w czasie, gdy czujesz się sam niepewnie? Pierwszą osobą, którą musisz zarządzać, przewodzić, jesteś Ty sam.

Ten punkt rozwinę szerzej w części 2, w kolejnym artykule 🙂



Źródło: Na podstawie Analiz Instytutu Gallupa www.gallup.com

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Zostaw Komentarz